måndag 11 oktober 2010

Filmtajm

Eftersom jag varken tränar eller hittar på något annat intressant får jag sitta hemma och slanga film istället. Det senaste fyndet måste ju vara Grit Flick. Här har vi lågmälda britter, dunjackor, märkliga färgkombos, amatörmässig produktion, dimma, lite ångest och hård klättring - allt man behöver. Jag njuter extra mycket när Dunne dyker upp i rutan och pratar grader efter Gerty Berwick. Fantastiskt!



Samma helg lyckades jag med att köpa ett vin som fick omdömet ej prisvärt i Allt om Mat. Mycket nesligt. Jag läste dessutom först omdömet och tänkte att det är nog bäst att kolla upp flaskan jag köpte. Glömmer bort det och korkar upp skiten. Efter första sippen förstår jag direkt att det är den flaskan som jag läste om. Lyckades trots allt downa den med nachochips och guacamole vilket för övrigt var den enda kombon som gjorde vinet drickbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar