tisdag 29 januari 2013

Träning

Det börjar märkas att träningsmängden har ökat med en dag per vecka. Det är inte ofta dagsformen är på topp och det känns i kroppen. Planen är att hålla upp träningsmängden fram till sportlovet då det blir resa ner till Alperna. Då blir det ju en veckas uppehåll från klättring och en massa aktivitet på hög höjd istället . Det borde båda för en bra start på utomhussäsongen. Har man tur är det vår och cykelföre när man kommer hem från Österrike. Tyvärr är fortfarande tummen inte bättre vilket gör att fingerbrädan känns rätt smärtsam. Gjorde ett test idag igen och beslutade att lägga den träningen på is någon vecka tills tummen mår bättre. Onödigt att riskera att det blir värre eller att det bara inte blir bättre.

Just nu går tyvärr en massa människor omkring och är sjuka. På min skola är det en hel drös lärare som antingen är sjuka eller vabbar. Bekanta och barnens polare ligger hemma. Mardrömmen vore förstås att åka på nån skit nu. Har varit sliten och trött sedan förra veckan men inget har brutit ut som tur är. Får tänka på att sova bra, dricka mycket och äta bra mat.

Igår körde jag det första cirkuspasset också. Lämnar dottern och hennes polare på cirkusskolan och rusar sedan in på Verket för att utnyttja fönstret på 90 minuter. Måste lära mig att ta vara på tiden och att räkna in tid för stretching. Igår stod jag och typ slet på ett vitt problem när gänget plötsligt stod mitt i hallen redo att åka hem. Planera passen är alltså ett förbättringsområde kan man säga.

Har förresten fått mina skidor nu. Helt cleana och vackra Navis Boards med duke-bindningar. Är nu så sjukt sugen på att komma iväg och åka. Här står min käre vän Göran nere i källaren på Alpint och ska skruva på bindningarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar