tisdag 22 mars 2011

Är det vår nu?

Man borde kanske skämmas men jag har inte varit ute och klättrat än. I lördags åkte jag istället till Flottsbro i min ensamhet och brände runt i 2 timmar med musik i öronen. Det är bara att erkänna - skidåkning är roligare än klättring. Visst längtar jag efter värmen och att snön smälter bort, men ändå. Påsk i Ramis och förhoppningsvis en snabbis till Flottsbro vill jag hinna med innan skidorna ställs ut på vinden.

Nu går man ju också och väntar på att gruset ska sopas bort från cykelbanor och vägar. Är riktigt sugen på att börja cykelpendla igen efter det långa uppehållet. Cykeln är fixad och ny väg till jobbet är rekad. Hade ju stora problem med punkteringar när jag cyklade genom Fiskis förra året. Hela området verkar vara helt minerat med glas och små metallbitar. Nu kommer jag testa svänga ut på stora vägen istället och cykla på väggrenen in till Tippen. Tror det dessutom är en snabbare väg.

Klättermässigt går det fortfarande bra. Kör lite tunnel då och då vilket min ostbågekropp behöver. Försöker att inte gå sönder och tar hellre en dags extra uppehåll än att träna sliten. Börjar snart bli dags för utomhus men först en sista gång i Flottsbro som sagt. Men sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar