fredag 7 oktober 2011

500 kilometer

Just det, du hörde rätt. Idag har jag cyklat 500 km genom cykelpendling. Känns riktigt bra. Själva turen kröntes med ny jacka som fick smaka på vad den var designad för - spöregn på hemvägen. Cyklingen går bra och jag tror att det där med att spontanköra backintervaller ibland har gett ett ökat tryck i benen. Tycker att medelhastigheten verkar ha gått upp några snäpp. Nu för tiden har jag inga problem med att cykla ifrån de utan teamtröjor. Förut fick man ibland slita för att hinna ikapp nån typ på hybridcykel men nu behöver jag inte ens bryta mot trafikreglerna för att komma ikapp. Dock märker man hur långt man har kvar till de som tränar. Det roligaste är ju andra effekter av all tid på sadeln (drygt 20 timmar). Kroppsfettet försvinner sakta men säkert utan att vikten minskar. Detta borde förstås bero på att muskelmassan i benen ökat markant. Vissa byxor sitter inte så slappt numera... Löphastigheten verkar även den ha påverkats positivt. Var ute en runda igår med mina nya dojor - ett par Saucony A4.
Hastigheten fanns där även uppför vilket alltid varit min svaghet. Testade på 4 minuter med gott resultat. Känns inte alls omöjligt att höja hastigheten till att fixa milen på ca 45. Inte nu men kanske till sommaren om man får vara hel. Klättringen har även den upplevt ett uppsving. Försöker köra tunnel en del och försöker köra smutsigt som citatmaskinen PG uttrycker det. Kvantitet står över kvalitet. Ingen finess utan bara göra det du ska göra och sedan åka hem. Passar en krisande memil som handen i cykelhandsken. Har ju glömt att rapportera om konserten förra fredagen som bland annat jag och Ricky gick på. Huvudattraktionen var Graveyard som spelar skitig 70-talsstinkande hårdrock. De var bra men jag skulle säga att kvällens gladaste överraskning var Top Hawk som spelade sig in i åtminstone mitt hjärta. Ingen bra video och det lät mycket bättre irl så att säga men här är iaf en video: Och för rättvisans skull kommer även en video med Graveyard:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar