måndag 2 november 2009

SM-guld!

Så var det klart. AIK är svenska mästare och Tjerna fick göra sista målet. Allt detta pågick medan jag satt på Oslos flygplats och drack en Carlsberg för 89 norska pengar. Det är alltså med rätt blandade känslor som jag sitter och läser och tittar på hela dramatiken igår. Jag och min fru fick alltså inte komma med det plan vi skulle utan fick ta ett senare som dessutom mellanlandade i Oslo. När vi äntligen kom hem så var allt över. Jag sprättade en skumpa och gick sedan och lade mig. För besväret så fick vi 500 euros, mat och öl vilket kan betraktas som ett helt ok plåster på såren. Dock smärtar det att ha missat en händelse som jag gått och väntat på i ett drygt decennium. Som tur är så spelas ju cupen på lördag så att även jag får ett avslut. Det hade nästan varit olidligt om detta var den sista matchen. Mot dubbla titlar!

Anledningen till det långa uppehållet i bloggen har varit både sjukdom, jobbstress och ingen träning. Dessutom har jag känt av ryggen ett tag vilket jag tror beror på utebliven stretch och cyklingen. Läste någonstans att cykling kan initialt stressa ryggen lite. Har förnyat kortet på KV och ska dit redan idag och köra. Lallar ju mest omkring men jag känner faktiskt att höften mår bra av den träningen. Får väl se det som ett perfekt tillfälle att bättra på uthålligheten också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar