torsdag 15 oktober 2009

Progression

Igår såg jag den fantastiska filmen Progression och fick ett sånt grymt sug efter klättring igen. Filmen är en av de få som lyckas beta av typ allt och komma undan med det. Helt utan att man får det där splittrade intrycket som lätt infinner sig när en filmmakare vill trycka in allt. Bra och insiktsfullt snack utan de värsta klychorna och stenhård klättring - precis vad man vill ha. Tänkte även på Jens och hans mantra kring träning vilket enligt mitt sätt att se på det får sig en rejäl törn i den här filmen. Sharma och Patxi presenteras till en början som varandras motstaser men efter ett tag så inser man att besattheten och den nästan maniska inställningen till klättring är exakt likadan. Sharma flyttar till Spanien och klättrar som ett psyk för att sätta sitt drömprojekt och är sedan redo att bosätta sig i öknen för att lyckas. En av hans bisittare på slutet säger att när han äntligen sätter leden kommer ingen av dem att någonsin sätt sin fot där igen. Uppoffring någon?

Det enda negativa är att Englandssekvensen är för kort. Känns som bara den hade räckt till en egen film men man kan ju inte få allt. Handsvett utlovas! Köp eller ladda genast!

Jag har nu också genomfört ett pass på vinden. 1 set/3 reps i minuten så länge man orkar. Klarade 23 minuter + 2 reps = 71 PU alltså. Avslutade med BC, mage och axelpress 2 varv. Nu ska jag ner och smaka på hur mitt äppelbröd blev. Degen blev riktigt jobbig så nu är det bäst att brödet levererar.

1 kommentar: