torsdag 3 november 2011

Höstlov

Höstlov är egentligen fel ord då det handlar om två extra dagar men det är bara att tacka och ta emot. Ska försöka komma ut på en lite längre någon av dagarna. Funderar starkt på att springa till Gurra fram och tillbaka snart. Sträckan kommer att landa på ca två mil och blir man trött eller får ont så sätter man sig bara på buss hem. Praktiskt men kanske lite farligt. Tycker att det börjar bli dags att öka distansen nu när hälen inte längre är ett problem. 

Funderar även på att testa Periodisk Fasta under denna långhelg. Som jag har förstått det så innebär det lite förenklat att man äter håller upp matintaget i typ 16 timmar per dygn. Om man käkar sin middag runt 18.00 ska man vänta fram till 10.00 innan man äter igen. Alternativt kan man äta något 20.00 så man slipper bli hungrig då man ska lägga sig och hålla upp till lunch. Egentligen är jag mest ute efter att se om min mage kommer att må bra av detta. Deffen kan man ju hoppas kommer på köpet. Har inte kollat vad som sägs om alkohol vilket jag måste läsa mig till. Vi får se vad detta blir och leder till. Just nu känns det bara bra. Var hungrig i morse men efter 2 koppar kaffe så lade sig hungern och nu känner jag mig bara pigg och fylld av energi. Vad som händer med magen återkommer jag med.

Nytt i tunneln på KV var en kul överraskning igår. Roliga problem men svåra jämfört med de gamla. Perfekta för mig att köra på. Tror tom att det blir ett besök idag också.



7 kommentarer:

  1. Tja! Periodisk fasta så ska du äta frukost lunch och middag under 6 timmar sen fastar du dygnets resterande 18h, så läste jag mig till det hela när jag funderade på det

    Alkohol under deff är ett fruktansvärt bökande men det går! Dagen du skall dricka alkohol äter du enbart proteiner, fisk, kött, fågel broccoli, m.m Inge kolhydrater alls! Sen äter du riktigt mycket oxå, sen kommer vi till alkoholen och då är det starksprit som gäller, i shots eller blandat med tex redbull light! Så inga kolhydrater i drinkarna helt enkelt :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jmGNwqKH2Yk

    Räknas Mandlar som mat?

    SvaraRadera
  3. Johan: Ja, det är lite olika vad folk säger om tiderna. Jag ska fortsätta forska i ämnet. Fördelen med PF för min del borde vara att magen mår bättre av att inte behöva bearbeta en massa mat hela tiden. Det är det som är det är det sk huvudspåret.

    Moki: Nu måste du alltså köpa 39 GoPros till mao! Halsmandlar räknas iaf inte som mat btw.

    SvaraRadera
  4. hahah kanske äta mindre portioner?..
    .. you pay eller.. sedan vet jag inte om det fungerar med klättring, men ng dyno eller så borde kunna det funka med! 3D klättring, ingen som har gjort det. Har Du Din kvar?
    .. ha...ha..ha..
    nej .. mat mandlar...

    SvaraRadera
  5. Skall också starta med IF. Skall dock köra enligt en länk Mo skickade:
    http://www.leangains.com/

    Upplägget är enkelt - skippa frukost! Det ger en fritt fram att äta mellan 12-20. Typiskt äter man lunch och tränar innan middag. Måste dock komma på en bra lögn om varför inte pappa behöver äta frukost längre.

    SvaraRadera
  6. http://gizmodo.com/5857671/surfing-a-massive-90+foot-wave-to-claim-the-world-record

    SvaraRadera
  7. Ja, det där med att inte äta frulle med sina barn kan bli en issue. Jag har ju hela tiden sagt att det är främst för min mages skull jag gör detta. På helgerna så äter jag dock frulle men då drar man på det så man iaf får nästan 14 timmars uppehåll.

    SvaraRadera