torsdag 15 mars 2012

Cykelpendling och hockeykul

Igår var det dags för premiärcykling till jobbet. Nya Conti SuperSport Plus och slangar inhandlade. Däcken ska vara väldigt punkteringsäkra och dessutom rätt snabba förhållandevis. Premiärturen var tung förstås men inte så där vidrig som den kan vara. Tyvärr var bakdäcket platt när jag skulle hem igen. Av med allt och testade att laga hålet som satt precis vid ventilen men på utsidan sas. Drygt halvvägs fick jag kliva av och pumpa igen. Tänkte nog att det var lagningen som var kass. Nästan hemma så fick jag punka på framdäcket - vid ventilen. Lagade det hemma och pumpade vilket resulterade ett nytt hål - vid ventilen igen! Årets andra antiklimax var ett faktum. Frågan kvarstår dock. Är detta ett konstruktionsfel eller har jag missat något? Ska nog åka förbi Cykloteket någon kväll och reda ut detta...

Alldeles precis så förlorade jyrgårn hemma mot Rögle i den härliga kvalserien. Trots mitt svala hockeyintresse så var jag tvungen att skippa 10 minuter av Biggest Loser för att se slutet av matchen och den härliga förnedringen. Detta är till och med roligare än att AIK slår serievinnarna Luleå i två raka matcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar