fredag 23 mars 2012

Punka och periodisk fasta

Problemet med punkteringar fortsätter. Efter förra veckans tragedi så åkte jag till Cykloteket för att få hjälp. Jag fick ett gott bemötande men de kunde inte utröna vad som hade hänt. Han som jobbade där hade aldrig hört eller sett något liknande. Jag fick i alla fall en ny uppsättning däck och slangar och blev instruerad i hur man gör och vad man ska undvika. Passade på att köpa en ny sadel också.

Dagen efter var det dags att cykla till jobbet. Testade faktiskt att köra utan frulle och bara lite BCAA istället. Var illamående halva vägen och det gick riktigt tungt. Fyllde inte på med något efteråt heller.
På hemvägen kom så punkteringen, men som tur var så inträffade den när jag bara var typ en kilometer hemifrån så det blev att gå hem. Hålet satt på exakt samma ställe som de andra - vid ventilen mot däcket till. Det måste vara slangarna som det är fel på!
Idag cyklar jag igen med en ny slang. Blir det knas igen så måste jag nästan byta märke helt och hållet. Kanske får börja köra på Marathon Plus till och med - trots att det känns jobbigt med däck som väger nästan 1 kg styck!

När det gäller den periodiska fastan så går det verkligen framåt. Här om dagen stod vågen på under 78 kg vilket minsann var ett antal år sedan det inträffade. Det innebär nästan 4 kg minskning från min vanliga trivselvikt på runt 82-strecket. Fettet på sidan av magen är nästan helt borta och definitionen är bättre än den varit på mycket länge. Inga negativa effekter att rapportera heller. I klättringen märks det faktiskt också en del. Senast skickade jag en vit och ett gäng svarta. Dessutom höll kraften i hela 3 timmar! Detta trots att de svarta generellt upplevs svårare nu. Magen mår bra men jag tror ibland att den reagerar på vissa kosttillskott som man stoppar i sig. Testar just nu ett slags kreatinpulver innan klättringen, BCAA på morgonen innan och efter cyklingen och något slags proteintillskott efter träningen. Anledningen till denna mängd är att det var så billigt på gymgrossisten att jag kanske blev lite carried away sas.

Nu sitter jag på jobbet och tänker att jag vill ta mig hem utan punktering, köpa lite rosevin och kanske hinna till KV en snabbis. Snart är det helg och solen skiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar