tisdag 19 mars 2013

Banana Pancakes

Då har turen kommit till en favorit här hemma - the vegan banana pancakes! Så goda och så enkla att min dotter lyckas göra dem helt själv. Perfekt som kvällsmål när man är lite sötsugen eller varför inte till frukost? Jag har som vanligt testat några olika recept och kommit fram till min egen variant som jag och min familj tycker är godast. Här är grundreceptet:

2,5 dl havregryn
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
2 mogna bananer
2 dl mandelmjölk
1 tsk kokosolja
lite agavesirap

Mixa alla ingredienser och stek på medelvärme i olja tills de får fin färg. Jag tycker att det är enklast att steka rätt små plättar typ knappt 10 cm i diameter, men det är förstås en smaksak. Vill man lyxa till det kan man blanda chockladbitar i. Till servering kan man skiva tunna skivor banan, hälla på sirap eller honung eller bara ta lite god sylt. Gott, nyttigt och enkelt!


2 kommentarer:

  1. Måste testa närmsta dagarna.
    /FR

    SvaraRadera
  2. supergoda små pannkakor! Jag pular ned lite malen mandel också, funkar det med.

    SvaraRadera