onsdag 6 mars 2013

Sviterna efter en resa

Planen var att jag skulle åka en massa, tura lite och komma hem superfit. Det blev inte riktigt så.
Nä, det är inte som ni tror! Det sket sig på ett helt nytt sätt. Eller kanske inte helt nytt men en ny variant av ett gammalt tema skulle man kunna säga.

När vi kom dit började det att snöa. Det var riktigt fina förhållanden förutom att man knappt såg någonting allt som oftast. Det spelade mindre roll då man var sugen på att testa de nya skidorna på riktigt. Hade skitkul. Lössnöåkningen funkade bra. Kände att jag hade kontroll och åkte mer avslappnat än tidigare. Så en dag skulle jag ut med min österrikiske vän och hitta lite nytt puder. Ingen sikt men grym snö. Hittar en cool ränna som jag stjäl före de andra. Håller på att tappa ena skidan då topplagret lossnar. Nåja, upp igen och testa en gång till, men nu som siste man. Lite snö kvar i slutet av rännan. Tänker att jag borde kunna hopp ut lite till vänster istället. Ser inte att det är dubbelt så högt som jag trodde samt platt nedanför. Slår knät i hakan och knäcker till ryggen. Tar mig samman och fortsätter åka. Kommer lite senare ut från skogen i full fart och plattlandar igen på en transport.

Nu har jag ont från nacken ner till ryggslutet. Känner mig seg och trött. Kör tre åk till. Äter lunch och åker sedan till hotellet för att somna. Blir liggande i två dagar. Får behandling av någon slags sjukgymnast så jag kan åka sista dagen i alla fall. Kommer på först i efterhand att jag måste fått en hjärnskakning. Tyckte att jag blev bisarrt bakfull på min födelsedag trots högst moderat mängd alkohol och tidig sänggång. Som kronan på verket så stukade jag vänster tumme det allra sista åket. Vi skulle faktiskt bara transportera oss till afterskin och jag fick ett infall som återbördade min nästan hela tumme till ruta ett.

Ja, det verkar som jag fortfarande inte är 20. Det verkar även som att jag inte blir smartare med åren. Mest troligt har jag blivit lite mer korkad efter smällen mot huvudet också. Det bästa av allt var att jag inte tappade modet, hade kul trots allt elende, åt knappt något kött och fick nya insikter. 

6 kommentarer:

  1. Tackar! Ska köra lite soft till helgen tror jag. Man hoppas på det bästa.

    SvaraRadera
  2. Shit... Ja helvete, krya på dig Micke!

    SvaraRadera
  3. Tack, Johan. Det känns faktiskt redan bättre. Som tur är så återhämtar man sig fortfarande rätt snabbt.

    SvaraRadera
  4. Stackars Misse. Hoppas du blir bra snart. Fick du förresten några SPÄNNANDE insikter? ;-)

    SvaraRadera
  5. Nä, det blev mest "spännande" insikter. Svarade btw på ditt senaste inlägg men det verkar som det försvunnit. Inte första gången det hänt den senaste tiden...

    SvaraRadera