tisdag 26 januari 2010

Tempopass!

Åkte till KV idag för ett pass i sann hetsanda. Var tvungen att stämpla in där hemma senast klockan 1800 och åkte från jobbet strax efter 1600 vilket innebar en viss tidspress på den stackars gamlingen. Man är ju liksom van att det får ta sin tid att bli varm. Började med att värma upp med löpning - från bilen till kassan - i 400-meterstempo. Sedan pratade jag fort och sluddrigt med Pippin, åt en bar och kastade mig upp för några blå och röda. Nu var det dags för svarta. Några nya problem fanns att glädjas åt och utan att tveka eller ödsla tid på att försöka läsa dem så kastade jag mig på väggen. Facit blev 1 flash och 2 snabba samt 1 miss. Borde ha flashat minst en till men är nöjd med prestationen. Det kändes bra och jag tyckte att klättringen gick snabbt och flytande. Kanske borde hetsa mer?

När jag sedan stolt dyker upp 1755 så har förstås förutsättningarna ändrats och jag hade inte behövt komma hem förrän 1900. Nåja, bra att veta att det funkar iaf. Dessutom hinner jag sitta och dricka lite rödvin och kolla på film innan det är dags att lägga sig. Bara fördelar mao.

Intressant var även att KV börjat med en alldeles speciell service på den manliga toaletten. När jag kom dit låg nämligen två (2) till synes helt fräscha Playboy i papperskorgen. När jag gick så fanns där bara en (1) kvar. Märkligt nog hade den unge (eller gamle) mannen lämnat kvar "Voluptuous Vixen". Vem gör något sådant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar