onsdag 21 april 2010

Premiär

Idag cyklade jag till jobbet för första gången i år. Det blev ett relativt lugnt tempo dit men klockade ändå in sträckan på dryga halvtimmen. Lyckades dessutom cykla lite fel i Fiskis och dessutom är inga cykelvägar sopade i Fiskis/Saltis. Nästan på gränsen till skandal tycker jag. Det var iaf ingen uppmuntrande syn när snön började yra utanför fönstret. Hemfärden var väl inte det roligaste man gjort men det funkade bra. Frös lite om fingrarna men annars kändes det ok. 1 timmes träning till 30 minuters kostnad kan man säga det blir. Dessutom sparar jag 32 km bilkörning vilket sparar pengar, hälsa och miljö. Det känns bra helt enkelt.

Tränade på KV igår med Rick och Danny. Gick rätt bra trots rejäl känning i höger långfinger. Gjorde ett gäng svarta av varierad kvalitet. Hade känning på en vit men halkade av ett steg hela tiden. I blame it on the dosor. Borde nog köpa ett par styvare för att komplettera. Fick dessvärre rätt ont i höften mot slutet av passet. Har som vanligt slarvat med stretchingen men hoppas att cyklingen ska tvinga mig att få kontinuitet på det.

Snart kommer min 00-lista btw. Check this space...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar