onsdag 7 april 2010

Alperna




Alperna var fantastiskt trots den sena årstiden. Vi fick ett mindre och ett större dump som räddade veckan. I vanliga fall brukar man åka slask och sitta på afterski vilket ofta innebär att man kommer hem som ett vrak. I år känns det faktiskt bara i ryggen. Gick till kiropraktor två gånger innan resan och åkte dessutom med ett vulkanskydd för ryggen som hjälpte enormt. Filmade lite med blandat resultat men man får se det som träning. Känns som att filma skidor bygger mycket på att ha en bra spot och att ge tydliga instruktioner. Sedan måste man ha åkare som ger järnet förstås. Nåja, nästa år...

Dock fick jag fota en del och under den dagen hade jag bättre material att jobba med. Hannes är en österrikare som är rolig att åka med och mycket tacksam att fota. Han lyckades få liv i de andra också vilket resulterade i härliga bilder.



Gårdagens pass var trevligt. Väntade mig inte mycket och hade som sagt lite ont i ryggen, men stötte ihop med Rickard och Daniel och lyckades bränna av 6 svarta problem varav 4 var på flash. De kändes väl relativt lätta men jag kände mig rätt stark. Kanske är det alpluften eller välbehövlig vila som gjorde det men det är bara att tacka och ta emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar