torsdag 29 april 2010

Pollentrött

Har cyklat tre dagar hittills vilket har känts väldigt bra. I tisdags tog kraften slut när jag skulle hem men annars har det gått lätt och relativt fort. Har tyvärr ingen dator ännu vilket innebär att jag inte vet den exakta sträckan, men jag tippar på ca 13-15 km enkel väg. Det i sin tur innebär ca 9 mil cyklat den här veckan. Ska dessutom cykla i morgon också. Bäst av allt är att det är kul och inte det minsta ångestfyllt. Det är snarare så att man går och längtar lite till hojen mot slutet av dagarna.

Idag blev det träning på KV. Trevligt att stöta på Moritz och Erik som försökte hålla sig till någon slags träningsplan. Plockade två svarta och en vit. Mycket trevligt minsann. Höll ett högt tempo och tog slut snabbt men det spelar liksom ingen roll. Försökte tänka på höften som kändes rätt rejält efter förra passet. Det gick bra men glömde förstås att stretcha efteråt i min iver att komma hem.

Nu ska jag sätta mig och läsa Outside med en viss Luhring på omslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar