lördag 4 juni 2011

Skämmes!

Ja, jag skäms. Det har varit dåligt med mycket den senaste tiden. Lyckades knäcka en tånagel på ett korkat sätt under påsklovet som omöjliggjorde alla aktiviteter med skor under ca en månad. Ingen klättring, löpning eller cykling. Fick köra bil i sandaler istället. Det har mao varit ett långt uppehåll med det mesta. Som lärare är det dessutom som mest stress just nu då alla betyg ska sättas.
Den goda klätterformen är förstås bortblåst men flåset är bra och vikten ligger som oftast strax under 80.

För att peppa mig själv till ytterligare stordåd så har jag köpt tre böcker för en struntsumma. Jag vill ju bara se bra ut naken av Jonas Colting, Born to run av Christopher McDougall och Vad jag pratar om när jag pratar om löpning av Haruki Murakami.


Jag började med Coltings bok eftersom jag tänkte att den var typ sämst. Hur som helst bjuder boken på en hel del inspiration och kloka tankar. Colting gillar ju att provocera men jag tycker nog att han inte övergör det utan känns mer driven och engagerad. Boken tar upp hans idéer kring träning och kost samt avlivar ett par myter. På minussidan så upprepar han sig en del trots att boken är kort. Dessutom verkar ingen ha korrekturläst texten eftersom det finns en hel del störande fel här och där. Sammantaget är den ändå värd sina 49 spänn som jag betalade på Adlibris.
Just nu håller jag på med Born to Run som hittills är rent sinnessjukt bra. Recension kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar