söndag 11 oktober 2009

Fuck off Lagerbäck!

Så var han äntligen borta från landslaget. Vår sk tränare som ständigt spelat med "lojala" spelare och "säkra" kort men sett till att de unga och heta talangerna aldrig fått chansen. Mannen som har sett det som en bra grej att vara kvalkung men att slarva bort sig när det väl gäller. Precis som Henke Larsson och Taco Svensson har bäst-före datumet passerats för ett tag sedan. En självklarhet är att det var Söderberg som stod för talangen, vilket också bevisas av att Söderberg faktisk är en riktig tränare som tagit en viktig och ärorik titel med AIK. Söderberg förstod att han sumpade en unik chans under EM 2004 och avgick medan Lagerbäck fortsatte och har hittills misslyckats med att få Zlatan att dominera som han ska, skapa ett vettigt mittfält och att föryngra truppen på ett taktiskt sätt. Den vidriga matchen mot Tyskland 2006 var inte bara en landskamp utan det yngsta laget mot det äldsta. Hur gick det nu igen? Adjö, jag kommer inte att sakna dig.

Träning då. Idag har jag sprungit och visst går det bra och visst är det kul. Idag sprang jag den längre rundan och körde motsols dessutom. Stannade aldrig och kom runt på 33 minuter. Då hade jag så mycket kvar att jag kunde rycka sista biten utan att känna mig slut. Detta trots några Camel igår. I morgon ska jag cykla hade jag tänkt. Spännande.

Just det, jag satt och kollade på Kalla Fakta precis och jag uppmanar alla att gå in och titta på dagens avsnitt om det dolda hotet mot vår demokrati. Bodström visar vilken jävla girig och cynisk karriärist han faktiskt är. Illamående och uppgivenhet utlovas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar