lördag 10 oktober 2009

Träning igen

Har varit single parent hela veckan så det har inte funnits särskilt mycket tid till något alls. Därtill har jag väntat ut att förkylningen helt skulle gå över. Så igår kom jag mig iväg tidigt från kneget och hann springa en repa innan hämtning av barn. Tyckte det gick riktigt tungt och jag hade slem i halsen nästan hela rundan. Var tvungen att gå en liten bit då slemmet blockade andningen lite för mycket. Döm av min förvåning då jag upptäckte att jag fortfarande höll en bra tid. Min sk 30-minutersrunda klarades av på ca 27 minuter och då sprang jag till dagis också. Så med tanke på att jag gick lite, slemmade och sprang längre så är ju detta väldigt trevligt. Tempot har ökat!
Körde lite PU och annat efteråt.

Idag blev det KV med Rikard, Daniel och Pippin. Dessutom dök Jenny upp som såg ut att föda barn när som helst. Vi blev alla lite chockade när hon sa att det var 5 månader kvar. Nåja, alla var glada utom jag som fick fjanta runt och värma hela passet. Körde lite PU och annat som avslutning. Lustigt att det varje PU känns lättare men att antalet inte ökar. Tummen känns bättre också. Börjar nästan tro att det hörde samman med förkylningen och cyklingen. Ska ta det lugnt med den iaf.

Nu är det dags att börja ladda upp inför landskampen mot Danmark. Dags att blanda en drajja mao.

1 kommentar:

  1. "Dessutom dök Jenny upp som såg ut att föda barn när som helst. Vi blev alla lite chockade när hon sa att det var 5 månader kvar."

    Hahahaha, jag trillade nästan av stolen när jag läste det där. Hysteriskt roligt faktiskt! /Big mama

    SvaraRadera