söndag 7 mars 2010

Back from Byn!

Åter i Sthlm och klättring. Har haft en mycket trevlig vistelse i byn men gott sällskap, god mat och dryck samt bra åkning. Tyvärr smittade min brors barn mig med någon slags halsont/snuva vilket gjorde att längdlöpningen kom av sig. Istället pulsade jag i pudersnö med bräda på baksidan av vårt lokala berg. Intressant att åka i puder upp till midjan men med risk för bottenkänning. Det fanns alltså inget bottenlager utan allt var puder. Detta resulterade i att vissa branta partier försvann all snö bara man tittade på den och kvar fanns torr klippa. Jobbigt med en helt ny bräda.

Första passet igår var trevligt men nog kändes det som att jag är lite tyngre nu. Mäktade iaf med 3 svarta problem varav en flash. Mest nöjd var jag över att sätta en orange längst in som Daniel tyckte var rätt barsk. Bra tryck mao men tar slut snabbt som vanligt.

AIK går och vinner den rätt meningslösa matchen mot götet och tar som första lag hem trippeln. Orkade inte ens titta på matchen på teve igår utan satt och drack vin med goda vänner istället. Känns ju inte särskilt kul att AS sätter igång nu trots att man har längtat. Nu måste snön bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar