måndag 3 maj 2010

Nu har jag fått nog!

Dagen efter derbyfiaskot. Jag beslutade att inte gå på fotboll mer, om inte solen skiner och jag är riktigt sugen på öl. Att lägga så många timmar på en söndag, missa klättring och spendera pengar på eländet gör att tålamodet är slut. Nu gör det helt enkelt för ont. Ingen av oss orkade ens hata jyrgårn igår. Så jävla kassa var våra så kallade spelare på plan.

Nå, till lite roligare saker. Träningen har gått bra. Fick ihop fyra dagars cykling förra veckan vilket bör innebära ca 11-12 mil. Drog ut och sprang i lördags och körde i 45 minuter i rätt lågt tempo. Det märkliga var att det började gå riktigt lätt efter ca 30 minuter. Otroligt härlig känsla! Är inte säker på distansen men själva spåret är 4,1 men då springer jag även till och från spåret, men den sträckan har jag dålig koll på. Tippar på ca 2 kanske men måste mäta snart. Måste alltså köpa cykeldator. Kul är att spåret är trevligt och backigt så man inte blir uttråkad. Känns som att formen är på väg lite. Gjorde tyvärr PU efter löpningen och det borde jag undvikit. Det slet nog mer än byggde. Ska även tvinga mig att komma igång med att stretcha och att träna hela kroppen. Kan säga att Outside var en mycket bra inspirationskälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar