tisdag 18 maj 2010

Halsfluss och Dio

Ja, det var halsfluss. Mao så bör jag inte ha dåligt samvete för cyklingen. Fick penicillin i lördags och blev snabbt bättre. Tyvärr blev det en lång period utan träning. Vill ju komma igång med cyklingen men vet inte riktigt när det är safe att trampa igång igen. Funderar på att köra i morgon men samtidigt kanske det är bäst att vänta.

Körde på KV idag i värmen och fukten. Tyckte det gick rätt risigt eftersom jag inte rörde mig på de 2 nya svarta. Dock antydde Matilda senare att det inte var något att hänga läpp över. Det var tydligen inte några normala problem. Reppade istället några andra svarta ganska lätt. Körde lite övningar och stretchade som avslutning.

Köpte ett par dosor också. Mad Rock Demon blev det då det fanns ett par som passade perfekt. 799 spänn är inte mycket att snacka om heller. Ska bli intressant att testa dem ute.



I söndags dog Dio i cancer endast 67 år gammal. Han var min kanske största idol jag haft. Mitt musikaliska uppvaknande skedde när jag hörde Man on the Silver Mountain på Rainbows första platta. Den rösten förändrade allt. Och vilka texter sedan! Jag kan fortfarande få tårar i ögonen av vissa låter trots att jag lyssnat på dem nästan hela mitt liv. Rainbow 75-78 och Black Sabbath 80-82 kvalar lugnt in på listan som den bästa musik som någonsin gjorts. Därtill måste jag nästan utnämna Live Evil till den kanske bästa live-plattan of all time. Rest in peace. Still I'm Sad.

2 kommentarer:

  1. Musik när den är som bäst! Min hyllning består i att sprida djävulstecknet till alla på avdelningen ... dock så blir många av sysslorna en aning sega när man enbart får använda sig av lill och pekfinger.

    Om jag blir först med att sätta höga/snygga areten i Mosjön (ligger en bit bort från stora blocken) så är namnet givet ...
    "(you've been left on your own like a) Rainbow in the Dark"

    SvaraRadera
  2. Tror att jag också måste hylla Dio med en FA snart. Måste bara hitta ett passande projekt. Högt och läskigt ska det vara.

    SvaraRadera