tisdag 15 september 2009

Cykelpendlaren

Första turen idag. Kändes lite skumt att ta på sig cykeltights och hjälm och dra iväg i kylan men ganska direkt kände man skillnaden. Tog det lugnt och cyklade förstås fel någonstans i Fiskis men kom fram på knappt 35 minuter och då eftersvettades jag ingenting. Den bästa bonusen var att jag var riktigt pigg hela dagen trots riktigt vidrig lunch. Hem tog det bara 30 minuter och då hade jag kraft att hoppa upp och göra 13+9 PU innan jag duschade. I morgon blir det tyvärr att köra bil eftersom jag blir kvar sent på jobbet men sedan kommer jag att försöka cykla varje dag. Måste kolla upp vad cykeln är kitad med så jag kan köpa lagningsgrejer när punkan kommer. Dessutom behöver jag några lite mer crossiga däck snart. Cykeldator måste jag också fixa.

4 kommentarer:

  1. http://cykla.stockholm.se/#

    Shorts? ... blir det inte kallare snart?

    Ja, måste också ha en låda med lagringsgrejer, eller nya däck som är punkterings fritt..

    SvaraRadera
  2. Det är kallt när man drar iväg men ganska snabbt blir det skönt. Måste skydda rätt delar dock, tex halsen i mitt fall. Har fått tips om lagningskit som sparar tid om nåt händer. Återkommer om det.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, vilken prölbyg du är, precis som det anstår herrar i din ålder förstås!

    SvaraRadera
  4. Just så! Jag hymlar inte ens med det. Då har man kommit långt.

    SvaraRadera