söndag 13 september 2009

Ny cykel

Så åkte jag till slut in till Cykloteket och köpte en hoj. Det blev en Nishiki Cross Road som kändes som ett bra alternativ för att pendla till jobbet. Stabil, hållbar och med bromsreglage både uppe och nere samt skivbromsar. Min första tur gick således från deras affär vid Norra Stationsgatan hem till Orminge. Vet inte hur långt det är exakt men jag skulle tippa på strax under 2 mil. Denna tur i relativt lugnt tempo tog ca 50 minuter och då hade jag dålig koll inne i stan så där var tempot väldigt lågt. Från Slussen gick det snabbare men jag tog aldrig ut mig. Måste köpa några vettiga kläder att cykla i eftersom jeans är direkt smärtsamt efter ett kort tag. Ser dessutom riktigt amatörmässigt ut. Siktar nu på att cykla iaf hälften av mina arbetsdagar vilket borde leda till bättre deff och mer pengar i plånboken - på sikt. Ska räkna ut hur mycket det kostar att köra bilen under ett år. Dessutom kommer jag att slippa de förhatliga köerna. Lovely.

Här är en bild på skönheten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar