söndag 20 september 2009

Jobb

Den senaste veckan har varit tung och då handlar det tyvärr om något så trist som ett väldigt jobbigt schema. Jag har nämligen drygt 38 timmars arbetsplatsförlagd tid som egentligen ska vara 35 timmar. Eftersom jag har svenska och engelska så räcker de 10 resterande timmarna knappt till i normala fall. Jag håller alltså på att gå under. Känner att jag knappt har energi att göra nåt annat än att ligga i soffan och stirra. Rätt läskigt faktiskt. Tur att cyklingen finns då. Dock har den andra träningen legat på en rätt låg nivå. Har gjort lite PU och gjorde faktiskt 14 rätt lätt härom dagen. Tog en löprunda i lördags men det gick dåligt. Har dessutom börjat känna av tummen i vänster hand. Så pass mycket att det inte går att köra dips. Ny krämpa, hurra!

Ska börja kolla efter cykelskor och sånt i veckan. Min arbetskamrat sa att jag lugnt skulle kapa ett par minuter om jag bytte. Cykelförsäljaren sa att skillnaden var som att springa i vanliga skor jämfört med joggingskor. Måste även fixa några långa byxor att cykla i samt lite annat smått och gott. Kul är det iaf. Räknade ut att om jag cyklade hälften av årets arbetsdagar så skulle jag spara in över 6000kr! Inte bara skönt, bra träning utan även ekonomiskt alltså. Nu har jag även märkt att tidsvinsten med bil är mindre än jag trodde från början. Jag testade att ta tid från dörr till dörr under en morgon med relativt lite trafik. Det tog 20 minuter. Kommer jag mig iväg bara lite senare då rusningen kommit igång så kan den tiden mycket väl utökas med 10-15 minuter. Cyklingen tar nu ca 30 minuter och då är jag inte särskilt trött och eftersvettas inget. Duschen tar förstås tid men samtidigt ett skönt sätt att börja dagen på.

I vikt ligger jag nu på drygt 80. I helgen var jag nere på 79 men det var förstås vinet som var orsaken till det. Skulle egentligen lägga upp en bild men det blev det skit med. Kommer sen. Bakade bröd i lördags och lyckades ännu en gång. Surdegen är riktigt bra och än en gång så är det värt att påpeka att det nog är det ekologiska mjölet som är orsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar