lördag 12 september 2009

Lördag

Så var det lördag och slappardag. Har läst, bakat och kört ett bra pass. Värmde med lite soft fingerboard och 3x3 PU. 10kg 7,5,4 och nääästan 4. 5kg 6,5,4 och utan vikt 6,4 sammanlagt 54 PU alltså. Vilade som vanligt 3 minuter mellan seten. Blev illamående efteråt så jag skippade löpningen. Brödet blev svingott och kanske det mest lyckade jag gjort. Använde ekologiskt mjöl till själva surdegen och det känns som att den jäste bättre den här gången. Så här fint blev det!
Det var ju ett par dagar sedan så här kommer en lite update. Sprang i onsdags och lyckades ta min sk 30-minutersrunda på 23 minuter. Höll på att spy och fick känning i höften förstås. Kul att det går framåt iaf. I torsdags cyklade jag ut och hängde med Moritz och Stefan ute i Orminge. Blev fruktansvärt frustrerad av att se dem klättra när man själv inte får. Kul att se dem iaf.

Igår åkte jag till min sjukgymnast, Nicklas, för att kolla höften och knäcka till ryggen. Han konstaterade att det är en isolerad idrottsskada som håller på att läka. Omfattningen är liten och jag ska fortsätta träna så länge det inte blir smärta. Dessutom ska jag stretcha området relativt kraftigt. Sedan fick jag lära mig att knäcka rygg med pistolgreppet. Ska testas på någon stackars frivillig. Efter detta så var jag så glad och avspänd att det inte blev någon träning utan en smaskig drajja istället. Den blev perfekt.
Nu ska vi käka kantarellmacka, grilla kött och äta potatissallad med majonnäs och bacon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar