måndag 17 augusti 2009

Chins i mängder!

Första arbetsdagen - ångest och trötthet. Sov alldeles för få timmar i natt och satt på jobbet som en zombie. Väl hemma planerades det för barnkalas och mitt jobb var att grilla hamburgare. Varför inte klämma ett pass chins medan man håller på, tänkte jag och beslutade att testa övningen med träningsset. Jag började dåraktigt med 2 reps och startade klockan. Tanken är att man ska göra ett set och vila i 60 sek och hålla på så tills man inte orkar slutföra ett set. Nu läste jag att om man lyckas göra minst 9 set bör man öka med ett reps. Jag gjorde iaf 102 set, dvs sammanlagt 204+1 chins. Helt sinnessjukt! Jag borde förstås anat oråd tidigt men mitt i grillningen av burgare och horder av snorungar så fortsatte jag bara. Kul att ha gjort över 200 reps under samma pass hur som helst. Nu återstår bara att se hur detta känns i morgon...

Å så gick AIK och tog 3 pinnar på regnsjuk plan och går upp i serieledning samtidigt som jyrgården numera huserar på nedflyttningsplats. Livet leker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar