tisdag 4 augusti 2009

Löpning

Allt tycks kretsa kring löpningen nu. Chins gör jag mest plikskyldigt utan någon passion och styrketräningen ligger i praktiken nere. Jag skyller på omständigheterna här uppe. Dock är förutsättningarna för löpning som sagt optimala. Min familj tycker man är rätt onormal om man inte springer med jämna mellanrum. Dags att sätta press mao. Igår sprang jag för första gången över 5 km. Det blev 6,5 när jag kollade med bilens mätare och det tog drygt 40 minuter. Börjar bli sugen på att testa milen och att öka tempot i steget. Körde även idag med en molande huvudvärk men då fick det räcka med 5 km. Tror på ett intervallpass i morgon och sedan vila en dag. Den sk åsenrundan funderar jag på att tokrusa kanske. Backig, tung och drygt 2 km. Pappa klarade 3 varv på drygt 30 minuter. Kan jag fixa 1 på 10 minuter? 1 mil under timmen? Stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar