torsdag 13 augusti 2009

Med åldern kommer visdom - not!

Stundom kommer tanken om vad som är värst - att inte bli klokare med åren eller att inte bli klokare och vara totalt medveten om det men oförmögen att göra nåt åt det. Jag skadade förstås höften igen på KV igår. Den här gången stod jag inte ens på ett steg utan flaggade på ett WU-problem. Det kom inte som en överraskning utan mer som att man konstaterar ett faktum. Typ, jag drack en massa sprit och nu mår jag illa och kommer att må piss i morgon. Vilket pucko man är...

Beslutet är nu att all klättring ska läggas på is i ca 2 månader. Jag ska dock köra campus och sånt. Springa men i soft tempo och gå i de branta backarna eftersom det tar på höften. Deffa. Körde faktiskt lite campus igår vilket kändes bra. Gjorde även några chins men kom förstås bara upp i 11 rep som mest. Körde chins idag också på skogsgymet vid slingan här ute. Rehabsprang i 25 minuter och gjorde lätt 12 chins innan andningen hade lugnat sig. Sedan tog det tvärstopp som vanligt. Tror det är dags att ta en period med viktträning nu, annars blir jag nog galen.

Blev inspirerad att deffa också efter att Trevor berättade hur stark han hade blivit efter en brutal magsjuka. Synd bara att jag aldrig blir magsjuk. Man hade behövt en resa till Gagnes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar