fredag 14 augusti 2009

Vila

Träningsvärk i rygg och armar. Måste vara campuspasset. Tog det iaf lugnt idag och gick en promenad på en timme och funderade på framtiden. Sommarlovet är ju slut på måndag och min nuvarande hållning att träna lite som jag känner kommer förstås inte att fungera längre. Jag måste lägga upp ett träningsschema för de närmsta 2 månaderna som innehåller ett visst mått av flexibilitet. Funderar på campus 1-2 gånger per vecka, chins 4-5 gånger och löpning minst 3-4 gånger. Ska studera mitt jobbschema och se hur det går att optimera det hela. Kanske går det tom att klara av åtminstonne nåt pass under jobbtid.

Har även börjat fundera på att cykla halvvägs till jobbet. De positiva effekterna är uppenbara men nu har även kösituationen lagts till. Det är troligt att det knappt kommer att innebära en särskilt stor tidsskillnad mellan bil och cykel/tåg i år.

Jag ska även börja klocka vilorna mellan set och se till att allt går snabbare. Tror det är min kassa muskeluthållighet som gör att jag stannar vid 12 reps hela tiden. Funderar på att testa nåt program i stil med Armstrong men det återstår att se hur det kommer att funka ihop med campus och annat. Antalet reps måste börja öka snart!

2 kommentarer:

  1. Har du prövat att ta i hårdare? Brukar funka.

    SvaraRadera
  2. Haha, inte för mig. Det tar bara stopp. Men det ska jag ändra på.

    SvaraRadera