torsdag 27 augusti 2009

Vila, vin och campus

Hade sovit dåligt flera nätter och slogs av tanken att det faktiskt kan bero på överträning. Att börja jobba bör vara droppen som fick bägaren att rinna över mest troligt. Helt klart är att jobbstart leder till ångest, sömnbrist och sämre matvanor. Jag tog iaf en vilodag igår vilket också kändes rätt eftersom jag tillbringade halva dagen i regnet ute på Hellasgården och några fasansfulla timmar på jobbet i blöta kläder. Det fanns inte mycket mer att göra än att grilla kyckling och dricka vin när jag kom hem. En Cosmo och en bisarr skräckfilm fullbordade kvällen. Aktiv vila skulle man kunna säga.

Idag blev det KV och ett campuspass. Värmde försiktigt och klarade höften men fick ont i stortån istället. Skratta eller gråta? Campusen kändes bra och det gjorde chinsen också. Lyckades göra 14 idag med omvänd fattning och drog till med 10+9 de andra seten, dock med tilltagen vila mellan. 2 set dips gjorde jag också. Skönt pass helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Kul att Du hörde på mig! Vad var det för film?

    SvaraRadera
  2. Filmen heter Martyrs och var rätt obehaglig. http://www.youtube.com/watch?v=ZNM9kKo4JNU

    SvaraRadera