måndag 24 augusti 2009

Prövningens tid

Vissa påstår att det här med att börja jobba hjälper dem att få struktur på sitt liv. Att de slutar upp att lata sig, supa eller äta massor av onyttigheter. Hur tragisk är man inte då kan man undra? Om det inte fanns förvärvsarbete skulle mänskligheten alltså gå under? Nå, min egen vardag har blivit svårare men det smids planer i Orminge kan jag säga. Jag har ju testat att cykla till Duvnäs med min frus 17 tums mtb och nu är jag peppad att börja cykla hela vägen. Sträckan bör vara dryga milen och kan beskrivas som backig. När jag för ett par år sedan cyklade dit tog det 40 minuter på min frus cykel inräknat 2 felkörningar och ett par rätt otränade ben. Rent logiskt bör detta innebära att en bra cross, rätt väg och bra tryck i benen skulle ge en tid under 30 minuter - lätt! Detta är en otroligt attraktiv lösning eftersom det tar mellan 15-20 minuter med bil om man kommer iväg i tid. Nu gäller det alltså att hitta en bra crosshoj till ett någorlunda pris.

Den senaste tiden har ju träningen lidit och det beror även på att svärmor har ockuperat vinden där mitt gym finns. Nu drar hon i morgon så då tar jag upp den träningen också. Har köpt trapetskrokar som jag ska testa att dra upp. Helgen var annars vigd åt fotbollsfest(Kalmar hemma på lördagen) som dock gick lite överstyr då jag kom hem först dagen efter runt lunch. Man är ju tyvärr inte särskilt svårövertalad, dock lyckades jag stå emot frestelsen att dra och testa vattenhoppet ute på Bosön. Det kunde nog ha slutat hur som helst.

Dagens pass blev en löprunda och minutchins på skogsgymet. Löpningen gick bra fram till gymet där jag bara var 2 reps från 8. Dock orkade jag inte mycket löpning efteråt. Det var som att orken bara tog slut.

Höften är kass och jag känner av ryggen. Tror det kan vara cyklingen då jag möjligtvis sitter fel på den lilla mtb:n. Glömmer ständigt bort att ringa rehabcentret men nu ska jag ringa i morgon.

2 kommentarer:

  1. Se till att Du blir frisk!! Ingen överträning etc.. det viktiga är att Du kan börja klättra igen tycker jag! Inte så mycket planering.. hitta felet, rätta till det och träna därefter!.. Just köpt cykel själv.

    SvaraRadera
  2. Sant min vän. Har faktiskt ringt idag till rehabcenter. Hoppas på en tid snart.

    SvaraRadera