måndag 31 augusti 2009

Dekadens

Helgen började med en lugn hemmakväll - trodde jag. Min djurgårdsgranne kom förbi och hade med sig kräftor och bira. Jag hittade snaps och en flaska vin och sedan var det förstås kört. Vi kom på sent omsider att vi skulle ha en liten utmaning som innebär att vi ska mäta deff, chins och dips. Snubben är en gammal huligan så han är rätt vältränad men har förstås legat av sig. Jag måste nu träna stenhårt samt mörka formen så att han inte märker nåt. Showdown 14:e december.

Lördag var det fotboll och självklart så spårade det ut igen. Blev medtvingad till Söder efter matchen för "se vad som händer". En av följeslagarna hade full julgransutstyrsel men inget hände förutom att folk frågade hur det hade gått. Tyvärr så känner man sig lite nedbruten efter helgen. Inget som gynnar träningen direkt.

Körde ett riktigt lugnt löppass på söndagen och gjorde TS-chins. 3 reps testade jag och jag var 2 dm från 20 set - dvs 60 reps. Det var jag rätt nöjd med med tanke på hur helgen hade varit.

Sov förstås dåligt men cyklade idag. Känns i höften fastän jag inte pressade. Körde sedan ett kul pass med set om 5 chins med 5kg hantel och 5 utan. Det blev till slut 3 set men jag ska ta tid nästa gång så blir det lättare att mäta framsteg. Efter det blev det 2 vändor med 20 liggande hantelpress, 10 bicepcurl och 20 cykelsitups. Tog helt slut.

Den här videon var det som inspirerade mig till försöket idag.

1 kommentar:

  1. Det ser ut som träningsverk i 1 vecka typ.. också intressant att han byter mellan pullup och chinup sammt crosshand och hans strikta blev mer och mer som kipping...hahah

    SvaraRadera