fredag 10 juli 2009

Delmål

Har fortfarande kraftig träningsvärk i triceps och sov dessutom lite dåligt i natt. Vet inte om det var den där koppen te jag drack eller om det är tecken på överträning. Var lite snuvig i morse också så det är nog bäst att köra ett lugnt pass idag hur som helst.

Tänkte skriva lite om mina delmål som jag har. Först och främst ska vikten klart under 80 och då inte bara på morgonen efter en fest. Jag siktar till att börja med på att pendla mellan 78-79 sedan får vi se hur det blir. Håller väl egentligen ingen särskild diet men undviker förstås snabba kolhydrater och tänker på att inte okynnesäta i onödan. Mitt andra delmål är att göra 20 chins vilket just nu känns rätt tungt. Har blivit inspirerad av den här artikeln där det sägs att man bör klara minst 20 chins innan man börjar jobba på enarmsvarianten. Dock lär ju viktminskningen göra varje chin lättare, så det borde rent logiskt gå att öka antalet ganska snart. Har inte heller någon riktig uppvärmningsrutin just nu utan drar lite sporadiskt i gummiband och lyfter lätta vikter. Måste kolla upp lite bra alternativ snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar