torsdag 9 juli 2009

Träningsvärk

Har haft en påtaglig träningsvärk i triceps hela dagen efter tisdagens pass. Ryggontet är nästan helt borta och dessutom känns höften mindre idag. Väldigt positivt! Tror att ryggen kändes så mkt igår pga träningsvärk faktiskt. Dock känner jag mig rätt seg och trött för tillfället. Människor runt omkring påstår att det är det massiva lågtrycket som ställer till det. Kanske ligger nåt i det.

Dagens pass var mao segt att få igång men det gick. Chins 10-8-6=24, ngn slags clean&jerk men med lätta vikter fortfarande. Kör egentligen ingen jerk utan mer axelpress. Får väl hitta på ngt bra namn för den övningen sedan. Växlade med bicepcurl emellan. Tyvärr har hantlarna blivit för lätta så det är nog dags att shoppa vikter snart. Avslutade med bicycle situps och en cykeltur på drygt 20 minuter. Ska börja leta efter fler magövningar eftersom de jag kör inte känns nog.

En fördel med detta är att min dotter har börjat haka på min träning och hon tycker att det är kul också. Hon vill att vi ska skruva upp lite hänggrejer i taket som ringar osv. Återkommer om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar