tisdag 7 juli 2009

Första inlägget någonsin!

Såja, då har jag en egen blogg och den ska bli mitt vapen mot mitt eget kroppsliga förfall. Idén kom för ett tag sedan men det var under ett trött och kort pass idag som beslutet togs. Jag körde chins först, 10-6-7=23 vilket kändes tungt. Tanken är att börja att göra minst 20 reps under passet och öka antalet med tiden. Tror att det är vettigast ur skadesynpunkt. Har lyckats göra 12 som max efter omstarten vilket inte är helt ruttet då jag knappt klarade över 5 för inte så länge sedan. Körde sedan 2 varv hantelcurl, lite skivstång och en magövning. Kör med lättavikter än så länge för att få in rörelsen bra. Måste dock komma ihåg att stretcha vilket tyvärr ofta glöms bort.

Än så länge är jag rätt osäker på de korrekta namnen på övningarna men det kommer rätta till sig med tiden. Jag väger för tillfället ungefär 82 kilo vilket är ett antal för mycket. Ffa eftersom det inte handlar om muskler. Ska komma ihåg att ta lite bilder då och då för att man ska kunna se förändringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar