tisdag 7 juli 2009

Mina krämpor - en översikt.

Dagen har präglats av stenhårt regn, internetavbrott (hata comhem) och ryggont. Kom att tänka på att det borde vara bra att redogöra för de krämpor som jag har att kämpa mot.

Egentligen så är den mest påtagliga just nu höften som jag drog till under ett klätterpass. Ett ljudligt klonk för en månad sedan har nästan omöjliggjort klättring helt sedan dess. Det är dessutom rätt plågsamt att sitta i tex bussar en längre sträcka. Detta är mao en riktigt tragisk åkomma som påverkar allt just nu. Lösningen är streching enligt min fru, sjukgymnasten, vilket jag hittils varit dålig på. Ironiskt nog uppkom skadan på grund av ingen streching och hafsig uppvärming. Man är ju som sagt inte 20 längre.

Den andra skadan är nedre delen av ryggen. Fick ryggskott förra påsken vilket också markerar den absoluta botten i min form någonsin. Egentligen var det väl bara logiskt så här i efterhand men fan vad gammal jag kände mig då. Hur som helst så känner jag av ryggen ibland och nu tror jag att det är dags att boka en tid för manipulering.

Värd att nämna är handleden också som var anledningen till att jag gjorde ett nästan 2-årigt avbrott med klättringen. Jag inte känt av sedan jag började om men den känns instabil ibland och kanske det är psykiskt men det är nog bäst att iakttaga försiktighet med den.

Dagens pass innehöll chins 10-9-6=25, hyperextensions (HE), liggande tricep extensions(LTE) och 1 set utfall. Avslutade med streching och 15 minuters cykel. Tyvärr känner jag av ryggen idag och har kört med massagekudde och ska ta det lungt i morgon tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar